MinOrganisations cookie- og privatlivspolitik

Generelt

EU’s databeskyttelsesregler af 25. maj 2018 lægger stor vægt på de registreredes rettigheder og har således til formål at beskytte dig endnu bedre, når vi behandler dine personoplysninger og data. Rettighederne gælder også, selvom personoplysningerne ikke kommer direkte fra dig. Formålet med disse databeskyttelsesregler og de registreredes rettigheder er at øge sikkerheden, når vi behandler dine personoplysninger og samtidig skabe større gennemsigtighed for dig.

MinOrganisations cookie- og privatlivspolitik beskriver, hvordan MinOrganisation indsamler og behandler dine personlige oplysninger:

Denne cookie- og privatlivspolitik beskriver ikke, hvordan organisationer, virksomheder og netværk, som benytter MinOrganisations system, behandler deres brugerdata og personoplysninger via brugen af MinOrganisation Web og App. Disse oplysninger kan findes hos den pågældende organisation, virksomhed og netværk.

 

Hvilke typer data og personoplysninger indsamles af MinOrganisation, og hvad bruges oplysningerne til

Hvilke typer data og personoplysninger indsamler vi om dig, når du besøger hjemmesiden www.minorganisation.dk?

Vi indsamler oplysninger om dig og dit besøg på to måder:

  • Ved at du selv afgiver oplysninger i kontaktformularer, kommentarfelter og ved brugen af supportfunktionen på vores hjemmeside.
  • Ved brug af cookies.

Når du benytter MinOrganisation.dk bliver dine handlinger på siderne registreret i en log. Loggen gemmer data om alle aktiviteter, du foretager dig på hjemmesiden. Hvilke oplysninger der logges afhænger af de sider, du besøger på hjemmesiden.

På alle de sider du besøger på hjemmesiden, logger MinOrganisation:

  • Hvilken ip-adresse du benytter
  • Hvilke sider du har besøgt

MinOrganisation bruger oplysningerne i loggen til at forbedre brugeroplevelsen og få statistik over antal besøgende.

 

Cookies

Vi bruger cookies på vores hjemmeside www.minorganisation.dk og webudgaven af vores foreningssystem www.web.minorganisation.dk.

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre din oplevelse mere effektiv. En cookie er en passiv fil og kan ikke sprede virus eller andre skadelige programmer på din computer, tablet eller mobil.

Vi bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjepartstjenester, der vises på vores sider herunder vores chatfunktion fra tawk.to og vores supportvideoer fra Youtube. De anvendte cookies identificerer ikke den enkelte bruger, men derimod brugerens computer.

Der anvendes tekniske cookies med det formål at få hjemmesiden og MinOrganisation Web til at fungere. Hvis disse cookies afvises, så kan du ikke benytte hjemmesiden. De tekniske cookies bliver automatisk slettet af din browser når du lukker din browser session. Se hvordan du sletter cookies her.

Her kan du se, hvilke typer data og personoplysninger vi indsamler via MinOrganisation App og Web?

For at gøre din og din forenings oplevelse og brug af MinOrganisation App og Web så nem og god som muligt, kan vi indsamle forskellige oplysninger om dig i forbindelse med din brug af vores system. Det drejer sig om følgende data:

  • Navn
  • Mailadresse
  • Fødselsdato
  • Postnummer
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Sprogbrug på din telefon
  • Profilfoto
  • Billeder
  • Apple-login (hvis du benytter dette)
  • Microsoft-login (hvis du benytter dette)
  • Indhold i chat.

Står din bruger som ”Administrator” hos MinOrganisation, giver du samtykke til, at MinOrganisation må tage kontakt og/eller sende dig relevante tips, tricks og guides samt andet markedsføringsmateriale. Du kan altid nemt og gratis afmelde dig vores nyhedsmails, og alt data omkring din tilmelding vil samtidigt blive slettet.

 

Hvad logger vi, hvis MinOrganisation App fejler?

Hvis MinOrganisation App uventet lukker ned, ‘fryser’ eller på anden måde ikke fungerer og reagerer som forventet, indsamler vi også data om dette, så vi kan rette fejlen hurtigst muligt. Alt data er så vidt muligt anonymiseret, men det kan i enkeltstående tilfælde indeholde personlige data i form af brugernavnet på telefonen. Vi sletter automatiske fejlrapporter en måned efter, vi har fået og behandlet dem. De opsamlede data i denne forbindelse er tilgængelige for vores underdatabehandlere, der står for kvalitetssikring af appen.

 

Hvordan bruger MinOrganisation App oplysninger om dig?

Oplysninger indsamlet gennem MinOrganisation App bruges til at gøre din oplevelse med appen bedre og nemmere.

  • Når du har oprettet en profil med de nødvendige data for brug i appen, skal du næste gang du åbner appen ikke indtaste oplysningerne igen.
  • Oplysninger om dig under din brugerprofil kan ses af din forening. Medlemmer af din organisation, virksomhed eller netværk, som er brugere af MinOrganisation App, kan kun se dit fornavn og efternavn.

Ikke-følsomme persondata vil blive opbevaret og være tilgængelig for administratorer og relevante medlemmer i foreninger, du er tilmeldt. Denne data kan potentielt blive eksporteret til et eksternt system af foreningens administratorer. Overføres oplysninger fra MinOrganisation til et eksternt system, vil MinOrganisations rolle som dataansvarlig være begrænset til MinOrganisations egne systemer.

 

Behandling af oplysninger på sociale medier

MinOrganisation er aktiv på LinkedIn og Youtube for at brande og markedsføre MinOrganisation. Når du interagerer med os på disse medier, gør du oplysninger tilgængelige for os og det sociale medie, eksempelvis når du reagerer på vores opslag, kommenterer eller deler dem, ligesom vi behandler oplysninger om, at du “synes godt om” MinOrganisation eller følger os på LinkedIn og/eller Youtube.

Når du interagerer med MinOrganisation på LinkedIn og/eller Youtube får vi adgang til dine kontaktoplysninger, profilbillede, og andre oplysninger som du har gjort tilgængeligt på det sociale medie.

 

Modtagere af data og personoplysninger

MinOrganisation sælger ikke dine data og personoplysninger til tredjepart.

Vi videregiver ikke de registrerede personoplysninger til tredjepart, medmindre det udtrykkeligt er anført i disse betingelser.

For at kunne administrere og forbedre din oplevelse af vores system vil der blive videregivet personlige oplysninger til eksterne samarbejdspartnere. De eksterne samarbejdspartnere, der anvendes, er blandt andet betalingsformidlere, nyhedsbrevsudbydere og underleverandører til vores hjemmeside og foreningssystem.

MinOrganisations nyhedsbreve udsendes igennem en underleverandør, hvor dit navn og mail derfor bliver videregivet til. Nyhedsbrevet med information om MinOrganisation og MinOrganisation App og Web udsendes gennem MailMunch.

 

Sikkerhed

MinOrganisation opretholder passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod at personoplysningerne hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbrug.

Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.

Oplysningerne opbevares ikke krypteret, men overføres krypteret.

 

Hvordan og hvor længe opbevarer vi data?

  • Data indsamlet igennem MinOrganisations hjemmeside opbevares på server hos vores underdatabehandlere Hetzner, tawk.to og MailMunch.
  • Data indsamlet igennem MinOrganisation App og Web opbevares på server hos vores underdatabehandlere Hetzner, Softnotik og Snapp.
  • Vores datapolitik er at opbevare data, indtil de ikke længere er relevante for foreningen. Hvis en bruger er registreret i vores system uden at være tilknyttet en forening eller et barn i en forening, slettes dennes data indenfor et år fra oprettelsestidspunktet.
  • Din interaktion med MinOrganisation på sociale medier slettes, når vi sletter et opslag, eller når du sletter din kommentar, deling, reaktion eller din tilkendegivelse om, at du “synes godt om” eller følger MinOrganisation.

 

Dine rettigheder

Hvordan kan du få adgang til og få slettet gemt data om dig?

I henhold til den generelle forordning om databeskyttelse har du ret til at få adgang til, rette, overføre og slette dine data. Hvis du ønsker at få indsigt i den data, der er gemt om dig og din brug af www.minorganisation.dk samt vores system MinOrganisation App og Web, kan du kontakte os på [email protected].

 

Databeskyttelsesforordningen giver dig som registreret følgende rettigheder

Retten til indsigt i egne personoplysninger

Du er til enhver tid berettiget til at få oplysninger om, hvordan dine personoplysninger behandles, herunder f.eks. hvilket oplysninger der er registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, kategorien af personoplysninger, modtagere af personoplysninger mv. Hvis du ønsker indsigt i behandlingen af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til den dataansvarlige hos MinOrganisation på [email protected]. Du kan blive bedt om at dokumentere, at du er den, du giver dig ud for at være.

 

Retten til berigtigelse

Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som er registreret om dig, kan MinOrganisation have gjort det muligt for dig at korrigere de oplysninger, du har angivet direkte i systemet. Er det ikke muligt at ændre oplysningerne direkte i systemet, opfordres du til at rette henvendelse til MinOrganisation, så oplysningerne kan blive korrigeret.

 

Retten til sletning

I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af MinOrganisation. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendig, f.eks. grundet overholdelse af retlige forpligtelser, eller for at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, er MinOrganisation ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.

 

Retten til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, f.eks. hvis du mener, at de oplysninger, der behandles om dig, ikke er korrekte eller den pågældende behandling menes at være ulovlig.

 

Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)

Du har i visse tilfælde ret til at få personoplysninger, som du selv har givet, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og overført til en anden dataansvarlig.

 

Retten til indsigelse

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger. Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod behandlingen, ved at henvende dig til MinOrganisation på [email protected] eller 28760099. Vi vil efter din henvendelse undersøge om betingelserne for din henvendelse er opfyldt og herefter gennemføre de ønskede ændringer eller sletning hurtigst muligt.

 

Klage til datatilsynet

Du har ret til at klage over behandlingen af dine personoplysninger til Datatilsynet:

Borgergade 28, 5, 1300 København K.

Telefon: 33 19 32 00

Mail: [email protected]

Hjemmeside: www.datatilsynet.dk